Rester...

När jag gjorde Chili con carne härom dagen hade jag köpt väldigt mycket köttfärs. Jag tog hälften av köttfärssåsen åt sidan innan jag lade i bönorna. Så idag kunde jag komplettera köttfärssåsen med lite mer krossade tomater och råriven zucchini. För att få det hela lite roligare toppade jag med champinjoner frästa i vitlök och basilika. Se till att champinjonerna får fräsa ordentligt i pannan så att vätskan försvinner och de får fin färg. Pressa en vitlöksklyfta över och strö över basilika. Salta och peppra.
Jag gjorde en sallad av avokado, tomater och mozarellaost att ha till. Provade en ny sorts pasta som var lite platt och tjock. Jag lät den koka lite längre än vad som stod på paketet, den var väldigt al dente efter bara 8 minuter... så det blev nog 10-11 minuter den fick koka. 
 
Bladpersilja är väldigt gott att ha till pasta Bolognese
 
Jag fick en present av mamma idag! En liten fiffig sak som skalar vitlöksklyftor och ett fat som man river dem på, istället för att pressa i vitlökspress. 
 
 
Det blå röret, som verkar vara gjort av silicon, skalade vitlöksklyftan väldigt snabbt och lätt. Man stoppade bara i klyftan i rullen och rullade den några varv på bänken, sen hade man en fin och ren vitlöksklyfta att riva. Tyvärr fick man hålla i vitlöksklyftan när man roterade den mot fatet, så fingrarna luktade vitlök efteråt. Men det blev ett bra resultat i alla fall.