Sen middag

Har en sån seg förkylning som jag inte blir av med så jag har inte haft ork att skriva något här på några dagar. Hoppas på att vila upp mig under påsken!
 
Idag blev det en riktigt sen middag. Efter shopping med min guddotter och hämtning av mellansonen från hockeyträningen var jag tvungen att hitta på något riktigt snabbt att laga. Det blev en god sallad med entrecôte. Tog bara 20 minuter att fixa ihop.
 
 
I salladen hade jag:
  • Isbergssallat
  • Machésallat
  • Sockerärtor
  • Honungsmelon
  • Romantica tomater
  • Avokado
  • Mozarellaost
Jag gjorde en dressing av lite olivolja, balsamvinäger, chalottenlök (finhackad), salladskrydda, salt och peppar.
Entrecôten kryddade jag med Santa Maria Chicken&Steak, Chili Explotion, salt och peppar. Sedan stekte jag dem några i taget i pannan. Lite bearnaise rosé blev gott till köttet.
 
 
Trevlig helg!