Fredagsmiddag på 20 minuter

 
Blev kvar lite för länge på jobbet idag och behövde därför en snabblagad middag. Det fick bli en variant på favoriten "Gorgonzolaspäckad oxfilé". 
 
Det tog bara ca 20 minuter att få fram maten på bordet. Jag började med att sätta in en påse färdig fryst potatis, 18 min i ugnen. Sedan tog jag en påse färdigblandad sallad, avokado, sockerärtor, granatäpple och fetaost i olja och lade i en salladsskål. Därefter skar jag köttet i tjocka skivor, kryddade och stekte i smör. När de fått färg tog jag ur dem ur pannan och lade i hackad chalottenlök, lite rött vin, lite cognac, viltfond, en bit Kvibille gräddädelost (mosa direkt i pannan) och 2,5 dl grädde. Låt såsen koka ihop några minuter, lägg sedan tillbaka köttet och låt puttra några minuter. Klart!
#1 - - Anonym:

Låter som en väldigt god fredagsmiddag tycker jag.

#2 - - Anonym:

Tack, det var det verkligen :-)