Nationaldagsmiddag

Idag på Sveriges nationaldag har vi varit på Gärdet och tittat på Nationaldagsgaloppen. Fantastiskt att se de fina fullbloden när de far fram på banan och det dånar i marken. Lyckades satsa på rätt hästar i två lopp, så det var ju också kul! Vi hade lite picknick med oss. Baguette med färskost, skinka och sallad plus lite jordgubbar och kakor.
 
Till middag köpte jag ryggbiff från Australien, den var mycket finare melerad än den svenska, och precis som killen i charken sa, så var den väldigt mör och med god smak. Killarna tyckte dock att Tritip-köttet vi hade sist var mycket godare och mer smakrikt. Kan verkligen rekommendera det om ni inte provat det!
Så här blev det med en god, färgglad sallad till:
 
 
Jag använde bara salt, vit- och svartpeppar samt chili explotion-krydda på köttet innan jag grillade det.
Till salladen hade jag följande ingredienser:
  • isbergssallat
  • röd mangold
  • romansallad (jag har planterat ut en kruka sallad som jag köpt på ICA - nu växer den jättebra)
  • cocktailtomater
  • gurka
  • sojabönor
  • cantaloupemelon
  • solroskärnor
 
 
#1 - - Anonym:

Det var lika gott som det ser ut!

#2 - - Christina:

Tack! Och tack för idag! :-)