Gammal klassiker

 Efter några timmar i ishallar med sönerna gjorde jag en enkel middag - korv i ugn med potatismos. Perfekt att få hjälp med potatisskalning och att lägga i ost och senap i korven av killarna.
Börja med potatisen. Skala och skär i skivor så det går snabbare att koka den. Skär därefter korven i skivor, men inte hela vägen igenom! Lägg i ostbitar och senap mellan skivorna. 
 
 
Jag hade lite zucchini över i kylskåpet, så den skar jag i bitar och lade bredvid korven. Häll över en burk krossade tomater och en skvätt grädde. Krydda med salt, peppar och basilika. Låt stå i ugnen ca 25 min i 225 graders värme. 
 
 
När potatisen är mjuk, häll av vattnet. Mosa med smör, mjölk el grädde. Salta och peppra. Klart!
 
#1 - - Monica Holm:

Oj, det var längesen jag lagade den här rätten, tack för tipset Christina!

Svar: Det blev jättegott med zucchini i också! :-)
Christina